Dag 38: Test - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 38: Test - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 38: Test

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

15 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Blijkbaar is er een probleem met de mailinglijst, vandaar deze blog. Als je een mail gekregen hebt wil je dan A.U.B. reageren, zo weet ik dat alles terug in orde is voor de volgende blogs :)

Vanmorgen stond ik op en dacht: "Laten we vandaag weer met de taxi gaan, want ik had even echt geen zin om met de fiets naar stage te gaan. Mijn ander huisgenootje is wel gewoon met de fiets gegaan. Toen ik aankwam op stage (deze keer wel op tijd) heb ik eerst iedereen begroet en daarna heb ik de lijsten gaan inkijken om te zien of er nog bijzonderheden waren van de kindjes die opgenomen waren.

Toen iedereen er was en de dienst overgedragen was, merkte ik plotseling dat we maar met 4 op dienst stonden. Het was eens leuk om wat minder volk te hebben, zodat ik wat meer kon doen.

Om 13u was er weer een klinische les, maar deze keer ben ik niet gaan luisteren. Het ging deze keer over NEC en blauwe baby, maar omdat er 2 opnames kwamen ben ik niet naar de klinische les gegaan.

Bij 1 van de opnames werd een kindje met koorts opgenomen om meningitis (= hersenvliesontsteking) uit te sluiten. Bij deze opname heb ik alle administratie gedaan + mee geassisteerd bij een LP (een lumbaal punctie = een ruggenprik). Was wel eens leerrijk om dit te zien bij een kind, maar plezant is het natuurlijk niet :s

Uiteindelijk was het al 15u en was eigenlijk de dienst gedaan, maar ben langer gebleven om alle administratie af te werken en alles naar het labo te doen. Toen ik alles had weggebracht en me had uitgeschreven ben ik richting de SEH (Spoed) gegaan om daar te wachten op mijn taxi.

Ondertussen is ook de docent van Turnhout aangekomen. Misschien kan ik hem verleiden met een tripje dit weekend :p

Zo dit was het weer voor vandaag

Vele Surinaamse groetjes en tot Blogs xxx

PS: Reageren hé als je de mail ontvangen hebt!!!!

  • 16 April 2014 - 12:15

    Regina:

    Anja,
    De mail is nog niet opgelost. Vindt het wel spijtig dat de mails niet terug automatisch gelinkt zijn zodat wij niet altijd via de website moeten gaan. Verder alles OK op de kinderafdeling? Hopelijk hebt u iemand voor uw trip van dit weekend. Allez amuseer je verder maar en geniet nog van uw 2de helft van uw verblijf in Suriname.
    Groetjes
    Mama

  • 16 April 2014 - 16:17

    Dominique De Roeck:

    Hello Anja,
    De laatste mail die is gekregen heb ging over Dag 33, en vandaag dan ineens 4 mails tegelijk, dat wordt LEZEN ! Ondertussen zijn we al terug in ons zomerhuis of dat dit dichterbij of verder van jou is zou ik eens moeten opzoeken ....
    Nog heel veel stage- en ander plezier !
    Groeten,
    Dominique

  • 16 April 2014 - 19:39

    Vera Michaux:

    Beste Anja,
    Alle mails tegelijkertijd ontvangen.
    Da's wel fijn hé als je stagebegeleider bent van iemand in Suriname. Zie ik ook wel zitten.
    Groetjes

    Vera

  • 16 April 2014 - 20:40

    Alien:

    He Anja,

    Ik heb net een stuk of 5 mails in een keer gekregen. Van Fien nu ook, dus denk dat het ondertussen in orde is ;)

    Veel groetjes!

  • 16 April 2014 - 21:04

    Regina:

    Anja,
    Ik heb ze ook alle 4 in eens gekregen. Dank u wel. Wat was de oorzaak nu? Verder is alles ok. Geniet nog van uw stage.
    Groetjes
    Mama

  • 17 April 2014 - 02:20

    Anja Goossens:

    Hey iedereen,

    Ik ben echt blij dat het terug in orde is, ik weet echt niet waar het fout is gelopen.... maar ik wens jullie alvast veel leesplezier :D

    Dominique: Ik wist het al, heb het op facebook gelezen... Ik denk dat het toch wat verder ligt dan België :) Hoe is het in Kreta??

    Groetjes
    Anja

  • 17 April 2014 - 02:20

    Anja Goossens:

    Hey iedereen,

    Ik ben echt blij dat het terug in orde is, ik weet echt niet waar het fout is gelopen.... maar ik wens jullie alvast veel leesplezier :D

    Dominique: Ik wist het al, heb het op facebook gelezen... Ik denk dat het toch wat verder ligt dan België :) Hoe is het in Kreta??

    Groetjes
    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 44199

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: