Dag 32: Een pijnlijke vergetelheid - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 32: Een pijnlijke vergetelheid - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 32: Een pijnlijke vergetelheid

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

09 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen, hier ben ik weer :D

Vandaag was het een drukte op stage. Ze kregen inspectie en dus moest alles tot in de puntjes in orde zijn. Alle bedden moesten opgedekt worden, al het materiaal moest van de gang,kortom alles moest er pikfijn uitzien... Echt wel raar wat zo'n internationale inspectie doet met een afdeling :D (ze hadden beter onverwacht langs gekomen, zo konden ze zien hoe het er werkelijk aan toegaat).

Verder is er tijdens de stage niet echt iets speciaals gebeurt. 's Morgens na de overdracht heb ik de karren klaargemaakt en na toer om te zien of alles bij de kindjes in orde is, ben ik begonnen met de bedden af te soppen. Toen ik wilde beginnen zei de zuster: "Ik ga eerst even iets eten, ik kom zo helpen". Uiteindelijk heb ik alle kamers van mijn kant +2 kamers van de andere kant gedaan voor ze eraan kwam. Ik vind soms wel dat ze het hier enorm op hun gemak doen en heel soms kan ik me daar wel een beetje in ergeren. Maar ja, da is de charme van Suriname zeker :)

Toen de dienst erop zat ben ik naar huis gefietst en toen gebeurde de pijnlijke vergissing :(

Ik doe mijn stagekleren uit en haal alles uit mijn zakken, daarna steek ik ze in de wasmachine en zet hem op. Toen was ineens mijn GSM zoek. Ik overal gezocht maar hij was niet te vinden. Opeens kreeg ik een heel slecht voorgevoel. Ik ging naar de wasmachine (die inmiddels al bijna vol met water was gelopen) en kijk nogmaals in de zakken van mijn stagepak. Dan is mijn slecht voorgevoel bevestigd.... mijn GSM zat dus nog in mijn zak :(

Ik hoop echt dat hij nog werkt, want er zit water achter het GSM scherm. Mijn huisgenoten opteerde om hem gewoon te laten drogen en dan te kijken of hij nog werkt. Toen ik mijn andere GSM wilde opzetten kwam erop dat de batterij niet meer oplaadde en dat de batterij leeg was. Dus dat was ook geen optie :(. Ik denk dat ik genoodzaakt ben om hier een andere kopen, want zolang zonder GSM da gaat nie zene.

Zo dit was het weer voor vandaag. Het is ondertussen bij jullie al 3u in de nacht (22u Surinaamse tijd) en het wordt hoog tijd om te gaan slapen want morgen is er weer een nieuwe stagedag en moet ik om 5.30u opstaan.

Vele warme, zweterige Surinaamse groeten en tot blogs xxx

  • 10 April 2014 - 08:45

    Regina:

    Hoi Anja
    Spijtig van de GSM, maar ik heb dit ook eens voor gehad en na het opdrogen functioneerde hij ook terug, wel te verstaan mijn vorige GSM. Ik vindt het wel raar dat de andere GSM niet oplaadt, want bij mij laadde hij wel op. Steekt er alles wel goed in en is de sim kaart nog het grote model? Ik versta niet dat uw GSM nog in uw stage pak zat als je alle zakken toch had nagekeken? Nog veel amusement op stage en tot later xxxx
    Mama

  • 10 April 2014 - 11:19

    Ria :

    Hey Anja,
    Toch fijn dat je moeder me jou bloc heeft doorgegeven. Zo te lezen heb je het daar wel naar je zin! Het voorval met je gsm moet je maar zo snel mogelijk oplossen en vergeten, iedereen maakt het wel eens mee.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje en het seizoen begint volop te draaien. Zo heb ik het graag. Lieve gasten ontvangen en elke goed weten wat te doen!
    Ik wens je nog vele aangename dagen daarginds maar laat je toch maar niet doen hé..
    Hopelijk zien we jou nog eens als je terug bent en kun je uitvoerig verslag doen!?
    Groeten en kussen van mij en Cyriel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 44328

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: