Dag 31: Tussentijdse evaluatie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 31: Tussentijdse evaluatie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 31: Tussentijdse evaluatie

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

08 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Vandaag was weer een stage dag. Ik kreeg ook vandaag mijn tussentijdse evaluatie van stage.

Mijn dag is begonnen met het gebruikelijke: overdracht, mappen nazien en kennismaken met de patiëntjes en hun moeder/vader. Daarna mocht ik de medicatie klaarzetten.

Toen ik specifiek naar de medicatielijsten keek zag ik dat er maar 1 kindje medicatie kreeg + een ander kindje kreeg een infuus. Ik was de medicatie aan het klaarzetten, toen opeens de zuster binnenkwam een kolf (infuusvloeistof) nam en terug buiten ging. Toen ik klaar was met de medicatie, kwam ze zeggen dat ze het infuus al vervangen had.

Nadien mocht ik mee gaan visite lopen (= eigenlijk de patiëntjes van jouw kant overlopen en dan zegt den dokter wat het verdere beleid is). Ik mocht uiteindelijk 2 kindjes overlopen en de zuster zei achteraf dat het goed was. Nadien mocht ik ook rapporteren :)

Om 13u was het tijd voor mijn tussentijdse evaluatie, ik ging dus mooi op tijd naar het kantoor. Opeens zei de zorgcoördinator dat Zr. Walker er ook bij moest zijn, omdat zei met mij had gewerkt. Ze hebben alle puntjes overlopen en heb voor bijna alles een 3 gekregen (ze wilde geen 4 geven). Op 2 puntjes heb ik een 2 gekregen omdat ze vonden dat ik daar nog in kon groeien, vooral de communicatie naar de ouders toe. Ik moet volgens hun meer communiceren met de ouders, maar door de taalbarrière is dit niet zo gemakkelijk. Sommige spreken enkel Saramacaans, Aucaans of Sranantongo (negerengels) en verstaan bijna geen Nederlands. Ik vond wel dat ik moeite deed om mij verstaanbaar te maken, maar blijkbaar nog niet genoeg. Maar geen nood, er is nog tijd om eraan te werken (er moeten toch altijd puntjes zijn waar je nog in kan groeien :p).

Voor de rest is er niet veel gebeurt.

Ik ben alleen heel hard aan het twijfelen of ik een uitstap mee ga doen of niet. Op het programma staat een bergbeklimming, een 4u durende boottocht en een aantal wateractiviteiten. Op zich wel plezant, maar eerst en vooral verbrand je veel sneller met water om je heen en is het fysiek niet mogelijk om in deze hitte (36°) een berg te beklimmen. De organisatie had wel gezegd dat, als de rest de berg ging beklimmen, ik gewon of op het eiland kan blijven of kan zwemmen of in het dorp kan blijven. Dus ik ben echt aan het twijfelen of het wel de moeite gaat zijn om zoveel geld (€225) te geven voor dingen waar ik toch niet aan kan deelnemen (DILLEMA!!!!) :s. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen en eens uitkijken naar eventueel andere activiteiten. Ik hou jullie wel op de hoogte :)

Ik geniet er de volle 100% van, alleen het warme weer is soms iets te veel van het goede. Het was hier dan ook vandaag enorm heet (gevoelstemperatuur is 36°). Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zegen, maar het wordt tijd dat het hier wat gaat regenen (dan is de hitte wat draaglijker) :D

Zo dit was het weer voor vandaag.

Groetjes uit het hete Suriname en tot blogs xxx


  • 09 April 2014 - 08:13

    Regina:

    Hoi Anja,
    Het was dus goed op je stage! Wat de uitstap betreft zou ik dit niet doen in jouw situatie. In de warmte heb je veel meer energie nodig en zou ik die niet doen, maar naar een andere uitkijken. Er zullen er nog wel zijn die minder energie nodig hebben en toch plezant zijn. In Thailand heb ik ook zaken moeten laten vallen dat ik niet aankon, dus denk er goed over na. Als je halverwege moet stoppen en alleen terug moet gaan is ook geen oplossing. Dus doe maar een andere activiteit. Nog veel amusement en tot later xxxx
    Groetjes
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 44239

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: