Dag 28 & 29: Fietsen en BBQ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 28 & 29: Fietsen en BBQ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 28 & 29: Fietsen en BBQ

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

06 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Zondag 6/4:

Vandaag is mijn dag begonnen met een fietstocht door Paramaribo. Er was een nieuwe studente aangekomen en ik had haar beloofd om een rondleiding te geven, vandaar :)

We zijn eerst naar het Diakonessenhuis gereden (het ziekenhuis waar zij stage ging doen). Nadien zijn we terug gereden en hebben we een fris drankje gedronken bij de Zus & Zo om dan nadien terug te rijden langs de waterkant naar huis.

Thuis aangekomen merkte ik dat mijn armen, gezicht en een stukje van mijn benen verbrand waren (ondanks dat ik me had ingesmeerd). Op dat moment deed het nog geen pijn, dus ik dacht dat het maar een beetje verbrand zou zijn.

Om 16u zijn we dan naar Braki gegaan voor den BBQ. Onderweg toen de zon op mijn armen scheen begon het wel een beetje pijn te doen, maar het was nog draaglijk.

Toen we aankwamen bij braki (foto's volgen nog) was er nog weinig volk. Toen ze vroegen waar we gingen zitten zei ik dat ik in de schaduw wilde zitten. Maar na verloop van tijd scheen de zon vlak in mijn gezicht en deden mijn armen echt veel pijn. Dan ben ik maar met 2 co-assistenten apart gaan zitten in de schaduw, maar na een tijdje was daar ook al zon. Gelukkig zat er iemand naast mij, zodat die voor schaduw zorgde. Toen werd het donker en voelde ik de warmte van mijn armen, gelukkig was er af en toe een windje zodat het wat verzachte.

Thuis aangekomen heb ik minstens 5 lagen after-sun eraan gesmeerd en nog voel je de warmte er zo door komen. De Surinaamse zon is mij niet zo goedgezind, want ik verbrand ondanks dat ik me insmeer met zonnemelk factor 50 :(

Hopelijk kan ik een beetje slapen, want morgen heb ik weer stage... Hopelijk hindert het verbrand niet tijdens het werken. Dat zal ik jullie morgen weten te zeggen :)

Groetjes uit Suriname en tot blogs xxx

  • 07 April 2014 - 08:39

    Regina:

    Hoi Anja,


    Voor de zon moet je je regelmatig insmeren, want 1 of 2 keer is niet voldoende. Je kunt het beter doen een half uur voor vertrek en nog eens bij je vertrek zodat de zonnecrème al ingewerkt is en verder om het uur. Het wat leuk zeker om met een ander meisje de stad te gaan verkennen? Je bent er tenslotte al 4 weken, dan zou je het één en ander al moeten weten hé. Hopelijk hebt ge goed gegeten bij de BBQ en hebt ge goed kunnen slapen met uw verbrande armen!!!
    Groetjes en tot later
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 44235

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: