Dag 50 & 51: Oude gewoonte - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 50 & 51: Oude gewoonte - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 50 & 51: Oude gewoonte

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

28 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Wegens problemen met de elektriciteit heb ik gisteren geen blogje kunnen schrijven. De elektriciteit was namelijk uitgevallen, waardoor we geen internet maar ook geen water hadden. Op zo'n moment ben je blij om een gasvuur te hebben.

Gisteren heb ik ook niet veel gedaan omdat mijn verbrande arm en been nog wel wat pijn deden, ik kon geen broek verdragen.

Vandaag was het weer een stagedagje en zoals je in mijn vorige blogs kunt lezen stond ik terug op de afdeling :D Ik kan maar geen afscheid nemen van deze lieve zusters en daarom ga ik er mijn laatste weekje ook nog staan.

Er is vandaag ook niets speciaal gebeurt. Ik heb Lore (een student van karel de grote hogeschool in Antwerpen) een beetje meegenomen, zodat ze vandaag toch iets kon doen. Veel was er ook niet te doen hoor, we stonden met 6 voor 5 kindjes. Dan maar kompressen vouwen om toch bezig te blijven. Na het opdienen gingen de dokters toeren en ging ik mee volgen wat ze over mijn patiëntje gingen beslissen.

Uiteindelijk is er nog iets anders beslist tijdens het visite lopen (lees: kindjes bespreken in de doktersruimte) waardoor er weer een ander beleid gevolgd moest worden. Tussendoor had ik even ruimte om het evaluatieformulier te gaan halen bij de directie. Dit document heb ik nodig om het resterende bedrag betaald te krijgen :D

Na de middag hebben we eerst alle parameters genomen en hebben daarna spalkjes gemaakt. Deze dienen als versteviging zodat de kindjes hun arm/hand niet kunnen bewegen. Op deze manier loopt het infuus beter in. Nadien was het bijna tijd om de dienst over te dragen, dus ben ik en Lore bij de andere zusters gaan staan om eventuele aanvullingen te doen.

Na de stage zijn we naar huis gefietst en daarna direct gaan inkopen doen, want we hadden bijna niets meer. Voor het avondeten hebben we pizzabodem meegenomen en hebben we zelf pizza's gemaakt. Ik moet toegeven dat het wel gesmaakt heeft :D

We hadden ook iemand op bezoek, dus hebben we na het eten nog wat nagepraat over stage, Suriname en de studies in het algemeen. Vrijdag zijn we uitgenodigd op een afscheidsfeestje. 2 Co-assistenten vertrekken en geven een afscheidsfeestje en wij maken van de gelegenheid gebruik om Hanne (die zaterdag jarig is) haar verjaardag te vieren.

Zo dit was het weer

Nog vele zonnige en warme groetjes uit Suriname en tot blogs xxx

  • 29 April 2014 - 10:00

    Regina:

    Anja,
    het was fijn zeker om de oude garde nog eens te zie en mee samen te werken. Uw kennende zal het afscheid zwaar zijn, maar ja u kan nog altijd eens goede dag gaan zeggen. Veder nog veel werkgenot en doe de groeten aan uw collega's.
    Groetjes xxx
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 44207

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: