Dag 46 & 47: Kinderpoli - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 46 & 47: Kinderpoli - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 46 & 47: Kinderpoli

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

24 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Gisteren en vandaag stond ik op de kinderpoli en net zoals eergisteren (dinsdag) heb ik de kindjes gewogen, gemeten en soms een bloeddruk en saturatie genomen. Gisteren was een drukke dag, er waren 40 kindjes geweest. De zusters hadden niet veel zin om te werken denk ik, want ze hebben mij al het werk laten doen. Wel plezant, want dan heb je ten minste je bezigheid :) Ook vandaag hebben ze me alles laten doen. Het enige wat ze wel mochten doen is d gegevens noteren in het dossier, zo kon ik alleen wegen en meten... maar zoals je wel kunt vermoeden deden ze dat niet.

Toen ik vandaag aankwam op stage werd ik door iedereen begroet en vroegen ze me waarom ik niet op de lijst stond. Toen ik zei dat ik op de poli stond, vonden ze dit wel een beetje jammer. Een zuster zei zelfs dat ze me heel flink vond. Dit zijn haar exacte woorden: "Ik vind haar echt flink. Want ongeacht waar ze is ingedeeld, ze neemt de hele dienst over en heeft alles onder controle" :D

Ik moet zeggen dat dat wel deugd doet om dit na 7 weken stage te horen. Het is toch een teken dat ik echt hun vertrouwen gewonnen heb en dat ze me in hun armen hebben gesloten :D (Ik zal ze ook wel missen hoor)...

's Morgens om de poli is er nog niet veel te doen, want iedereen ontbijt precies op dienst. Een van de mensen van de administratie had poffertjes bij (zijn kleine ronde pannenkoekjes) e jawel hoor... Ik kreeg er ook 1tje :D Kmoet zeggen dat smaakt wel 's morgens vroeg om 7u :D

Vandaag stond er een klinische les op het programma en de zusters vroegen ineens aan mij of ze er naartoe mochten. Vond het wel vreemd maar was wel vereerd, want ze vertrouwde erop dat ik de poli wel onder controle had. Ze gaven me echt de verantwoordelijkheid over heel de poli :D

Toen de zusters terug waren (er was niet echt iets spannend gebeurt), vroegen ze me hoelang ik nog in Suriname bleef. Toen ik zei dat ik 26 mei terug naar België vlieg, zeiden ze of er geen mogelijkheid bestaat om langer te blijven... Toen ik nee zei, zeiden ze: "En als we jou nu ontvoeren?" :p

Ik moet nu wel zeggen dat ik het hier super vind en dat ik zeker nog eens ga terug komen met mijn broer en hopelijk 2 vriendinnen. Toen de zusters dat hoorde, vroegen ze me of hij nog singel was. Toen ik ja zei, begonnen ze te lachen... Dus Dirk, ge kunt u aan iets verwachten hé :p

Normaal ging vandaag de schenking door, maar aangezien het medisch materiaal nog niet in orde was, zei de zuster dat het pas volgende week kon omdat ze de PR niet verwittigd had. Dus het is nog eventjes wachten op de foto's, want enkel het speelgoed is al aangekomen.

's avonds zijn we gaan BBQ-en bij andere Belgische studenten en nadien gingen ze richting Havana. Omdat er 2 mensen vroeger door gingen, had ik het perfecte excuus om ook niet mee te gaan omdat ik morgen al om 6u moet opstaan (ik ga namelijk varen met Mr. Froyen) :) Ik ben dan samen met deze 2 meegereden en ze hebben me een gratis lift gegeven :D

Dus morgen kan je mijn avontuur lezen over de trip met een postboot over de commewijnerivier samen met enkele sfeerbeelden :D

Zo dit was het weer voor gisteren en vandaag

Nog vele Zonnige Surinaamse groetjes en tot blogs xxx


  • 25 April 2014 - 09:50

    Regina:

    Hoi Anja
    Wat fijn dat ze je vertrouwen en dat ze u vroegen om te blijven!! Ze zullen u missen. Veel amusement met uw uitstap met Mr. Froyen. Resultaat zal ik wel horen hé. Goed weekend xxx
    Groetjes
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 44189

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: