Dag 20 & 21: Feestje!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 20 & 21: Feestje!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 20 & 21: Feestje!!!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

29 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Gisteren en vandaag was en is het feest, want 1 van mijn huisgenootjes is jarig (ze is er 24 geworden)

Gisteren hebben we spaghettisaus gemaakt zodat diegene die de late hadden ook iets te eten hadden. Daarna heb ik even gerust en ben denk ik in bed in slaap gevallen, want ik werd wakker en de personen van de late waren al thuis. We hebben ook wat voorbereidingen getroffen (ballonnen opblazen, slingers hangen,...) om vandaag de verjaardag van Lotte te vieren.

Na het eten was het even bespreken wat we gingen doen en er was beslist om iets te gaan drinken in 't Vat. Toen we daar aankwamen hoorde ik salsa muziek (deze muziek geeft me echt een vakantiegevoel). We zijn hier gebleven tot half 2 's nachts, het was super leuk om de mensen zo gepassioneerd salsa te zien dansen. Daarna wilde ze nog naar den touche gaan (een discotheek). Omdat ik wel eens wilde weten wat het was ben ik maar eens meegegaan. Ik zag duidelijk het verschil bij mijn huisgenootjes: bij de salsa muziek waren ze moe en verveelden ze zich en in de discotheek zag je ze helemaal openbloeien. Ik vind wel fijn dat ze met me rekening gehouden hebben en ook eens naar een salsabar zijn gegaan :D

We kwamen daar binnen en ik hoorde 2 soorten muziek, boven speelden ze voor mij leuke en mooie muziek en beneden "boenk" muziek. Je mag 2 keer raden naar waar ze gingen.... den "boenk" muziek natuurlijk. Het was op dat moment 2u 's nachts en er was nog weinig volk (hier begint het nachtleven pas om 2u 's nachts). Rond half 4 ben ik alleen met de taxi naar huis gereden omdat de andere nog wat wilde blijven. Het was voor mij genoeg geweest, want ik had hoofdpijn doordat de muziek veeeeeeel te luid stond.

Thuis aangekomen verwonderde het me dat mijn huisgenote, die niet was meegegaan, nog wakker was. Ze vroeg me dirrect hoe het was geweest en zei haar dat het voor mij niet zo goed was. Daarna ben ik direct gaan slapen, het was ondertussen al bijna 4u. Rond 5u hoorde ik heel veel lawaai en ja hoor, de andere waren thuis gekomen :)

Vanmorgen ben ik opgestaan om 10.30u. Gisteren hadden we afgesproken dat 2 personen taart gaan halen en wanneer deze terug zijn dat het huis versierd wordt. Maar omdat we iets langer geslapen hebben is onze planning een beetje in het honderd gelopen. Omdat 2 personen nog sliepen is 1 persoon taart gaan halen en ik moest thuis blijven om ervoor te zorgen dat Lotte niet naar buiten ging (zodat ze de taart niet kan zien). Als de taart eenmaal hier is, wordt het huis versierd.

Straks gaan we, speciaal op verzoek van de Jarige, zwemmen en lekker genieten aan het zwembad. Ik zal mijn zonnecrème maar al klaarleggen :D

Vanavond kan het zijn dat we eens naar het casino gaan, maar dat staat nog niet vast

Morgen gingen we normaal de jeeptocht doen, maar er was iets te weinig tijd om het te organiseren en dus is het uitgesteld tot een later tijdstip. Morgen gaan we misschien naar de hermitage mall (een soort winkelcentrum) als de winkels open zijn natuurlijk :p

Dus in mijn volgende blog kan je lezen wat ik vanavond en morgen ga doen.

Groetjes uit Suriname en tot blogs xxx

• 29 Maart 2014 - 18:27

Alien:

Veel plezier en goed feesten!!

• 29 Maart 2014 - 19:35

Vera Michaux:

Hey Anja,
    Jij bent niet alleen hoor. Ik hou ook meer van Salsa en niet zozeer van die boenkmuziek waar elke communicatie onmogelijk is. En neen, het ligt niet aan mijn leeftijd. Ik had dit op mijn 18de ook.
    Ik denk dat het ook ligt aan de sensatie die ze hebben tijdens het dansen. Salsa dansen kunnen niet zoveel mensen. Op boenkmuziek wat wippen wel. u kennende denk ik niet dat je dat wippen hebt geprobeerd. Mijn man doet dat ook niet en die zit er ook maar wat op te kijken. maar als je dit kan overwinnen denk ik dat je ook daar van kan genieten. je ziet het is steeds een kwestie van kunnen en willen meedoen.

Tot blogs

Vera

• 31 Maart 2014 - 08:24

Regina:

Hoi,
    Goed gefeest!!! Was het leuk om eens op een ander uit te gaan en naar zowel salsa als boenk muziek te luisteren!! Ik hoor ook liever rustiger muziek dan die boenk muziek, maar ja, je moet ieder wel eens een kans geven en dat is dan toch eens gelukt. Nog veel plezier en tot later xxxx
    Groetjes
    Mama

• 01 April 2014 - 01:43

Anja Goossens:

Alien en mama: Ik heb me goed geamuseerd tot we in den toechee waren :)

Vera: Ik ben blij dak niet de enige ben :D

Groetjes vanuit Suriname xxx