Dag 64 - 69: Souvenir shoppen en Nickerie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 64 - 69: Souvenir shoppen en Nickerie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 64 - 69: Souvenir shoppen en Nickerie

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

16 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Het is weer een week geleden dat ik een blogje schreef, dus tijd om even een update te geven :)

Vorige blog kon je lezen dat ik 3 dagen naar het Anaula natuur resort ben gegaan ( van woensdag tot vrijdag) en wat ik allemaal gedaan heb daar. De dag nadien (zaterdag) was ik alleen thuis omdat de andere huisgenootjes op trip waren. Normaal zouden 2 van de 3 huisgenootjes zaterdag terugkeren, maar door omstandigheden zijn ze pas zondag gearriveerd.

Normaal zou ik die dag weg zijn met de Surinaamse studente, maar weer is er iets tussen gekomen (haar auto startte niet). Dan maar een hele dag voor school gewerkt om toch iets nuttigs te doen :p Omdat er niets in huis was zijn we 's avonds gaan eten in de Mc Donalds.

Maandag en dinsdag heb ik nog wat voor school gewerkt, mijn foto's benoemd en al wat souvenirs gaan zoeken. Ook heb ik mijn broer zijn verjaardagscadeau gaan halen omdat hij maandag (19/5) jarig is en ik er voor de eerste keer niet bij zal zijn :(

Dinsdag avond zijn de andere (Lotte en haar vriendinnen) van trip terug gekomen en hebben toen beslist om de dag erna al naar Nickerie te vertrekken. Dus heb ik 's avonds het nodige ingepakt en ben na het eten gaan slapen.

Woensdag zijn we (ik, Lotte en haar vriendinnen) naar Nickerie vertrokken met de taxi. Na 1u rijden was stopte de taxi voor een plaspauze en uiteindelijk zijn we na 4 lange uren aangekomen aan het Regency hotel in Nickerie zonder enige reservering vooraf, maar zonder problemen gaven ze ons 2 kamers.

Daarna heeft de vriendin van Lotte ons meegenomen om ons haar Nickerie te laten zien. Zij had 3 jaar geleden 4,5 maand stage gelopen in Nickerie en wilde de mensen van toen nog eens terug zien. We zijn eerst een fiets gaan huren, omdat dit nu eenmaal het enige vervoermiddel is voor buitenlanders zonder internationaal rijbewijs, om daarna richting het centrum te fietsen. Omdat het ondertussen al 14u was en we nog steeds niets hadden gegeten, zijn we eerst iets gaan zoeken om te eten. Het terras van het residence in hotel leek ons een goede keuze en daar heb ik een tosti met kaas en ei gegeten en de andere Saoto-soep (een Javaanse eetsoep). Omdat Tinne (de vriendin van Lotte) ook bepaalde mensen wilde terugzien heeft ze een van hen gebeld en is die persoon naar ons toe gekomen.

Toen ze er was stelde we ons voor en nadien bespraken we met haar wat we wilde gaan doen. Nadat we alles gezegd hadden zei ze ons dat we nog konden gaan zwemmen en dan zou ze ons 's avonds aan het hotel komen ophalen. Daarna zijn we langs de souvenirshop gereden en was het al te laat om nog te gaan zwemmen, dus zijn we maar direct naar het hotel terug gegaan en hebben we daar nog iets op het terras gedronken voor ze ons kwam halen om naar de zonsondergang te gaan zien. Ik moet eerlijk toegeven dat dit de moeite was en dat het een hele mooie zonsondergang was. Nadien nam de persoon ons mee naar haar huis waar we dan Roti, Pizza en bakabana gegeten hebben.

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt zijn we naar de markt gefietst en hebben we daar het een en ander gekocht. Ook hier kende Tinne de personen waar ze altijd haar groenten ging halen en ook deze personen herkende haar. Na de nodige foto's, omhelzingen en aankopen zijn we nadien naar het kinderhuis gegaan waar ze stage had gedaan en mocht ze ons een hele rondleiding geven. Ook hier weer zag je hoe gastvrij deze mensen zijn, want ze boden ons aan om wat te eten en te drinken voor we verder gingen. Daarna zijn we onze fietsen gaan weg brengen en zijn gaan zwemmen bij de plaatselijke tennisclub.

Toen we daar aan kwamen was er niemand te zien, buiten 1 persoon die ons toeliet om te zwemmen. Maar aan alle mooie momenten komt een einde aan en het was gauw tijd om terug naar het hotel te keren, want de taxi kwam ons vroeger ophalen.

Na weer een rit van 4 uur zijn we dan om 20u aangekomen en had ik ineens last van migrène. Dus heb ik 2 dafalgans ingenomen en ben vroeg naar bed gegaan terwijl de andere nog naar Havana gingen.

Vandaag (vrijdag) heb ik me bezig gehouden met mijn foto's, omdat het hoog tijd wordt dat ik ze benoem. Maar omdat het zoveel was ben ik niet rond geraakt, dus morgen weer een dagje foto's benoemen. Het is ook heel raar om de andere te zien inpakken, want zij vertrekken morgen al terug naar België. Normaal zou Veronique samen met mij nog wat langer blijven, maar door omstandigheden vertrekt ook zij morgen naar huis. De laatste 10 dagen van mijn verblijf in Suriname zal ik dus alleen doorbrengen.

Zo nu zijn jullie weer volledig up to date.

Nog vele groetjes uit Suriname en tot de volgende keer :D
Anja


  • 17 Mei 2014 - 09:24

    Regina:

    Hoi Anja

    Weeral mooie foto's en mooie herinneringen vanuit Suriname. Nu een week alleen dat zal voor u niet erg zijn zeker dan kunt u rustig alles afwerken voor school .... want het gaat nu echt wel korten hé. Nog veel plezier daar.
    Groetjes xxxx
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 44200

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: