Dag 34-35: Pool party + vertrek Seffi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 34-35: Pool party + vertrek Seffi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 34-35: Pool party + vertrek Seffi

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

12 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Gisteren zijn we een vlindertuin gaan bezoeken. Het was echt leuk om zoveel vlinders bij elkaar te zien en er dan ook nog foto's van te kunnen nemen. We 's morgens te voet vertrokken naar de bus, want we hadden besloten de trip per lokale bus te doen (zodat we ook dat eens meegemaakt hebben).

In de vlindertuin aangekomen mochten we direct mee met de gids naar de vlinderkwekerij. Een groot deel van deze vlinders worden geëxporteerd naar buitenlandse vlindertuinen. Nadien was er nog de gelegenheid om iets te drinken en de vlindertuin te bezoeken. Het is echt moeilijk om fladderende vlinders te fotograferen :)

Na het bezoek wilden we nog naar een pottenbakkerij gaan en hadden we gevraagd aan de mensen van de vlindertuin of ze voor ons een taxi wilde bellen en of ze eventueel het adres wisten. De lieve mensen hebben ons het adres gegeven en hebben zelfs voor ons een taxi gebeld :D. Toen de taxi er was en het briefje las, wist hij niet goed naar waar hij moest rijden en dus ging hij naar binnen om het even te vragen.

Dan zijn we vertrokken in de veronderstelling dat hij het nu wel wist. Maar het tegendeel was waar... Hij bracht ons namelijk naar een recreatieoord en niet naar een pottenbakkerij. Dan keek hij wat verder op het briefje en reed hij terug van waar hij gekomen was. Toen we in een dorpje aankwamen dachten we weer dat we er waren, maar weer hadden we verkeerd gedacht. Uiteindelijk heeft hij het gaan vragen aan een politieagent en die zei dat we de eerste keer wel juist gereden waren, maar dat we rechtdoor moesten in plaats van af te slaan naar het recreatieoord. Dus wij terug gereden en uiteindelijk komen we aan aan een groepje houten huisjes. Dat was dus blijkbaar de pottenbakkerij, want er waren wel wat potjes en andere spulletjes uitgestald. Maar eigenlijk had ik er wel wat meer van verwacht. Na wat te hebben rondgekeken zijn we terug richting Paramaribo gereden.

Tuis aangekomen heeft iedereen zich gedoucht en hebben we allemaal zwemkleding aangetrokken voor de poolparty :D.

We zijn eerst gaan eten in 't vat en blijkbaar kennen ze me daar al, want ze wist precies wat ik wilde eten :p Een Kip burger (kipfilet met een stukje ananas in een hamburgerbroodje) met patat en een Dame Blanche zonder slagroom. Daarna zijn we richting de 597 gewandeld, want daar werd iedereen verwacht die zich had ingeschreven voor de poolparty.

Toen het 21u was mocht iedereen opstappen op een partybus met gratis drank. Na een rondje gereden te hebben, werden we afgezet aan het Marriott hotel waar de poolparty was.

Nadat we onze kleren hadden uitgedaan is iedereen in het zwembad gesprongen en hebben we tot 24u in het zwembad gezeten. Toen het toch wat frisser begon te worden ben ik met tegenzin uit het zwembad gegaan en heb ik me direct afgedroogd en aangekleed. Pas toen ik aangekleed was had ik het terug veel te warm en wilde ik terug in het zwembad gaan, maar toen was het al iets te laat vond ik :)

Rond 2u (7u Belgische tijd) was het feestje gedaan en zijn we met z'n allen naar huis gegaan. Uiteindelijk lag ik om 3u in mijn bed.


Vandaag ben ik opgestaan om 9.30u, want we gingen ontbijten in 't vat. Toen we daar waren kwam er een vrouw naar ons toe en het was alsof ze met het verkeerde been uit bed was gestapt, want ze deed super onvriendelijk tegen ons.

Rond 11.30u zijn we terug naar huis gegaan en hebben we nog wat souvenirwinkeltjes bezocht. Het waren echt wel mooie dingen, maar ik heb nog tijd genoeg om souvenirs te kopen :)

Opeens was het 13.30u en was het tijd om afscheid te nemen van Seffi die vandaag terug naar België vertrok. Het deed wel raar om afscheid te nemen en te beseffen dat ik hier al 5 weken zit ondertussen. Nog 6 dagen en ik zit al in de helft, wat gaat de tijd toch snel...

Ik ben vandaag ook voor een nieuwe gsm gaan zoeken, want ik kan niet leven met de gedachte onbereikbaar te zijn. Nadien heb ik me nog maar eens bezig gehouden met mijn foto's.

Vanavond staat er niet veel op het programma en voor morgen heb ik ook nog geen plannen, we zien wel :D

Groetjes uit Suriname en tot blogs xxx

  • 13 April 2014 - 20:38

    Bomma Betty:

    Fijn dat je je geamuseerd hebt en dat het fijn was op de poolparty. Toch niet te zat geweest en 's anderendaags gene kater over gehouden. Wist de chauffeur de weg niet naar de pottenbakkerij? Was het dan een goede taxi of iemand van hun familie die jullie hadden vervoerd? Het was toch weeral een heel belevenis daar. Nog een fijne dag gewenst en geniet er nog met volle teugen van.
    Groetjes
    Bomma Betty xxxxxxxxxxxx

  • 16 April 2014 - 19:35

    Vera Michaux:

    Hey ,
    Lijkt me wel leuk daar!
    Ik zit hier achter de keukentafel aan de casus Jonas te werken pfff....

    Groetjes


    Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 44217

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: