Dag 2: Wat een dag!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Dag 2: Wat een dag!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Dag 2: Wat een dag!!!

Blijf op de hoogte en volg Anja

10 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Het was vandaag mijn eerste stagedag. Om 8u (12u Belgische tijd) werd ik en Lotte verwacht bij Mevr. Regine Baboelal. hier kregen we de eerste uitleg. na alle nodige info (Stagebedrag, MRSA test,...) moesten we naar de hoofdzuster die de buitenlandse studenten opvangt. We konden haar vinden op het 3de verdiep van een ander gebouw. Na de nodige handjesgeschud kregen we een rondleiding oven heel het domein en konden we kennis maken met de afdelingen waar we stage gingen doen.

Ten 1ste: We zeiden tegen de hoofdzuster, die ons rondgeleid had, dat we nog geld moesten afhalen om de MRSA test te laten doen. Dit had ze niet verwacht, ze dacht namelijk dat we al geld hadden. nadat ze de weg had uitgelegd nam ze afscheid van ons en zei dat we voorzichtig moesten zijn (omdat het ziekenhuis verantwoordelijk was), maar alles is goed gegaan dus geen paniek.

Ten 2de: We waren dus dat geld gaan halen (euro's zoals ze tegen ons gezegd hadden) en zijn dan naar de 1ste verdieping van het administratiegebouw gegaan. Komen we daar aan, zegt die persoon dat we hier enkel onze stagebedrag kunnen betalen. Om de MRSA test te betalen moesten we in een ander gebouw zijn.

Ten 3de: komen we aan dat loket, zegt die mevrouw ineens dat we dat in SRD (Surinaamse dollar) moeten betalen. Wij terug een automaat zoeken om geld af te halen en dan terug naar dat loket om die test te betalen. plots zegt die mevrouw: " ga maar eerst de test laten doen, want het bewijs van betaling zal wat langer duren. Dus wij terug naar het hoofdgebouw om die test te laten doen en daarna weer naar het andere gebouw om het bewijsje op te halen. Daarna konden we dan eindelijk naar de afdeling.

Ten 4de: op dienst moest ik naar de hoofdzuster om mijn uren te bespreken. Kom ik daar, zeg ze dat ik nog niet kon beginnen omdat de MRSA test nog niet bekend was. Ik zei dan dat ze gezegd hadden dat ik wel mocht stage doen omdat de test in België negatief was. moest ze eerst bellen om te vragen of ik wel degelijk kon starten. Allé ze kreeg bevestiging en ik kon toch starten.

Op dienst nog een rondleiding gekregen (lees vooral: veel handjes schudden) en dan kon om 12u (16u Belgische tijd) eindelijk mijn dienst beginnen. De stage zelf verliep rustig, ik heb de nodige info gekregen en mocht al medicatie geven aan een kindje. Ik sta namelijk voor 4 weken op de kinderafdeling. de resterende 4 weken zal ik stage doen op het OK.

Ten 5de: Als dat nog niet alles is, is mijn fiets kapot. Bij het naar huis rijden merkte ik dat mijn trapper los zat. Uiteindelijk is mijn ketting eraf gegaan. Toen Lotte mijn ketting aan het maken was, merkte ze dat mijn rechter trapper los zat. Uiteindelijk kon ze hem er gewoon afhalen. Ze heeft alles gemaakt, maar toen ik verder wilde fietsen kwam de trapper weer los. Toen we dit voor de 2de keer terug goed hadden gedaan ging Seffi ermee rijden, omdat ik eigenlijk niet meer verder wilde fietsen omdat ik dit absoluut niet veilig vond. Uiteindelijk ben ik te voet in de brandende zon met de fiets aan de hand naar ons huisje gegaan.

Thuis aangekomen droop het zweet van mijn lichaam. De andere gingen op schoenjacht en vroegen of ik mee wilde, maar ik wilde alleen maar afkoelen. Dus zijn de andere op schoenenjacht gegaan en ben ik in de douche gekropen. Ik had nooit gedacht dat ik een koude douche leuk zou vinden, maar geloof mij: het deed enorm deugd.

Uiteindelijk heb ik gebeld naar de man waarbij ik deze gehuurd heb en is hij komen kijken. Het bleek dat de moer van de trapper verloren was geraakt. Hopelijk kan hij nog gerepareerd worden en is hij daarna in orde. Want ik wil veilig kunnen fietsen

Dit was het verslag van mijn eerste stagedag

Ik hou jullie verder op de hoogte van mijn avonturen

Tot blogs xxx


  • 10 Maart 2014 - 23:28

    Alien:

    Hoi hoi!

    Amai, dat is weer een heel avontuur! Haha
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen als je echt kan beginnen!
    Heb je die diensten zelf mogen kiezen?
    Groetjes
    De private dancer ;) hahaha

  • 11 Maart 2014 - 00:01

    Regina :

    Amai dat is nogal wat. Van het ene gebouw naar het andere en dan zeggen dat het in euro's moesten betalen om dan uiteindelijk in Surinaamse dollar te betalen. Het wa

  • 11 Maart 2014 - 00:08

    Regina:

    Amai dat is nogal wat. Van het ene gebouw naar het andere en dan zeggen dat het in euro's moesten betalen om dan uiteindelijk in Surinaamse dollar te betalen. Het was inderdaad hectisch. Weten ze wel wat ze daar willen? Hoe is de sfeer in het ziekenhuis? Vallen de collega's mee? Hoe zit het met de uren? Weet u al meer hoe het er de volgende dagen aan toe zal gaan? Hopelijk dan niet met teveel problemen. Nog veel succes met uw stage en hopelijk is uw fiets morgen in orde zodat u niet meer te voet in de hete zon moet lopen.

    Groetjes van mama, papa, Dirk en bomma Betty

  • 11 Maart 2014 - 00:08

    Regina:

    Amai dat is nogal wat. Van het ene gebouw naar het andere en dan zeggen dat het in euro's moesten betalen om dan uiteindelijk in Surinaamse dollar te betalen. Het was inderdaad hectisch. Weten ze wel wat ze daar willen? Hoe is de sfeer in het ziekenhuis? Vallen de collega's mee? Hoe zit het met de uren? Weet u al meer hoe het er de volgende dagen aan toe zal gaan? Hopelijk dan niet met teveel problemen. Nog veel succes met uw stage en hopelijk is uw fiets morgen in orde zodat u niet meer te voet in de hete zon moet lopen.

    Groetjes van mama, papa, Dirk en bomma Betty

  • 11 Maart 2014 - 00:51

    Anja Goossens:

    Allien: ja ik heb die diensten zelf mogen kiezen

    Mama: ik heb alle dagen van 7u tot 15u stage (behalve op vrijdag en in het weekend). Het zijn heel lieve mensen. Ik hoop dat ik de komende dagen de dienst beter ken zodat ik al wat meer op mezelf kan nemen.

    Groetjes vanuit Suriname

  • 11 Maart 2014 - 08:41

    Vera Michaux:

    Hey Anja,
    Je zal wel moe geweest zijn na al die indrukken.
    Maar je ziet het komt op de duur wel allemaal in orde.
    Veel succes!

    Vera

  • 14 Maart 2014 - 18:32

    Wendy De Bisschop:

    Amaaaai, da was ni alles precies!!
    Sorry dak nu pas reageer, maar was op vakantie!!
    Ben blij dat het toch goed is uitgedraaid!!

    Greetz Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 44183

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: