Eerste dag in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Eerste dag in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Anja

09 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Zoals je in de vorige blog kon lezen ben ik gisteren aangekomen in het mooie maar warme Suriname. Na een redelijk goede nachtrust (met dank aan de airco) ben ik vandaag opgestaan om 7 uur (11u Belgische tijd) en heb ik mijn bagage uitgepakt en mijn foto's allemaal al benoemd.

Na het schrijven van vorige blog heb ik me gewaagd aan een fietstochtje in het Surinaamse verkeer (We moesten wachten tot Hanne haar fiets gemaakt was en mijn fiets gebracht werd). We zijn namelijk naar de markt en naar de winkel geweest om eten te halen. Toen heb ik dan ook ineens geld afgehaald, want in Suriname betalen ze met Surinaamse Dollar. Gevolg van dit fietstochtje: mijn voeten zijn verbrand, ik had ze nochtans ingesmeerd

Toen we terug gefietst waren hadden we honger, dus hebben we eerst eten een broodje gegeten. Marisca (onze huisbazin) ging mij vandaag ook rondleiden door Suriname.

Ik ben overal geweest. Eerst is ze met mij rond de stad gereden, zo langs de waterkant en dan richting ziekenhuis. Ze heeft me laten zien hoe ik naar het ziekenhuis moet fietsen want morgen start mijn stage. Ik heb ook van Marisca vernomen dat ze qua mentaliteit anders denken dan wij. Ben wel benieuwd hoe de stage zal zijn.

Volgend weekend hebben we ook gepland om naar het binnenland te gaan met zen vijven, ben wel benieuwd hoe dit zal zijn.

Zo dit was mijn verslagje van de 1ste dag in Suriname... Als ik tijd heb post ik morgen weer een blogje

Tot blogs xxx

  • 09 Maart 2014 - 22:21

    Alien:

    Hoi Anja!
    Amai dat tweede blogbericht kwam snel. Hihi
    Leuk dat je je draai al een beetje vindt.
    Ik ben al benieuwd naar hoe je stage ervaringen gaan zijn.
    Veel succes!
    Groetjes,
    Alien

  • 10 Maart 2014 - 00:47

    Dominique De Roeck:

    Hallo,
    ik ruik de kruiden tot hier !
    Fijne dag morgen.
    Groeten,
    Dominique & C°

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 44225

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: