Suriname ik kom eraan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu Suriname ik kom eraan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anja Goossens - WaarBenJij.nu

Suriname ik kom eraan

Blijf op de hoogte en volg Anja

09 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Gisterenmorgen (8/3/2014) was het dan zo ver. Mijn dag is gestart met een tocht van 2 uur naar Schiphol, een hele grote luchthaven vergeleken met Zaventem. Nadat ik mijn bagage uit de koffer nam zijn we (ik, mijn mama en papa, mijn broer en mijn bomma) naar de vertrekhal gewandeld. Even nog wat fotootjes maken en dan kijken waar ik mijn bagage kwijt kon.

Het eerste paniekmomentje brak aan: alleen mijn bagage inchecken met het gedacht al afscheid te moeten nemen (gelukkig zei de persoon van luchthaven dat ik nog terug kon). Hier kreeg ik echt wel het gevoel dat ik niet meer terug kon, het vertrek was nu definitief. Toen de bagage eindelijk ingecheckt was heb ik 2 keer moeten vragen hoe ik terug moest lopen naar mijn mama, papa, broer en bomma.

Daarna zijn we nog even samen iets gaan drinken om dan aan het moment van afscheid te komen. Ik had me voorgenomen om niet emotioneel te worden (wat dus duidelijk de mist ingegaan is). Na iedereen een dikke knuffel te geven was het dan zover. Mijn grote avontuur was gestart.

Nadat ik de douane gepasseerd was en een hele lange gang door moest, kwam ik dan aan de gate. Ik vroeg me al af wanneer de bagagecontrole zou zijn, tot ik aan de gate kwam. Daar was het dan: eerst handbagage afgeven, door een bodyscan en dan nog eens gefouilleerd geweest. Maar alles was in orde. Toen was het wachten om op de vlieger te gaan en eindelijk was het dan zover. Het begon toch al te kriebelen (eindelijk is mijn droom werkelijkheid geworden, na 3 jaar wachten).

Na een vlucht van 9 uur (4 filmen gekeken en tetris gespeld) was het moment aangebroken voor de landing. Om 17.05u plaatselijke tijd (21.05u Belgische tijd) ben ik dan uiteindelijk geland op Surinaamse bodem en toen begon het wachten. Eerst een half uur voor ik van de vlieger kon (alle mensen blokkeerde de gangpaden) en nog 1 uur voor de douane. Nadien kon ik eindelijk mijn bagage ophalen.

Nog een paniekmomentje: het karretje van de bagage reed weg en mijn valies had ik nog niet gezien. Ik dacht "het zal toch niet waar zijn"!!! Maar toen ik dan rond keek, zag ik nog een groepje bagage staan die er al was afgehaald en daar stond mijn valies tussen (gelukkig maar).

Dan het volgende paniekmomentje: Ik vond mijn taxichauffeur niet. Na een lange tijd wachten bleek dat hij de hele tijd voor mij stond (typisch ik). Toen we aan de auto waren en mijn bagage was ingeladen, wilde ik instappen. Opeens zei de taxichauffeur: "ga jij rijden"? Toen besefte ik dat ze in Suriname links rijden en dus net zoals in Engeland staat het stuur dus rechts, dat was wel even wennen. Toen we dan eindelijk goed in de auto zaten was het aanschuiven om de parking te verlaten. Uiteindelijk ben ik na een rit van 1.30u aangekomen aan ons huisje. Het was toen 8.30u (00.30u Belgische tijd). Mijn kompanen zaten al op mij te wachten op het terrasje.

Toen ik met al mijn bagage boven was (we zitten op de eerste verdieping) en na een deugddoende douche moesten mijn kompanen nog eten. Dus ben ik samen met hen naar 't vat gegaan (dat is een lokaal restaurantje waar je ook alleen iets kan drinken).

Ondertussen was het al 23.30u (3.30u Belgische tijd) en de vermoeidheid begon te komen, dus hebben we beslist om terug naar huis te gaan en in ons bedje te kruipen.

Na een redelijk goede nachtrust (met dank aan de airco) ben ik vandaag opgestaan om 7 uur (11u Belgische tijd) en heb ik mijn bagage uitgepakt en mijn foto's allemaal al benoemd.

Wat er vandaag op het programma zal staan kan je lezen op mijn volgende blog

Heel veel groetjes vanuit het warme en zonnige Suriname (30°)

Tot blogs xxx

  • 09 Maart 2014 - 15:18

    Dominique De Roeck:

    Hallo Anja,
    Blij te lezen dat je goed bent aangekomen ! Maak er een fijne tijd van !
    Het eten (beroepsmisvorming zeker ...) op het vliegtuig ziet er veeeeeeel beter uit dan wat wij gewoon zijn op onze vluchten. Leve KLM !
    Knuffel,
    Dominique & C°

  • 09 Maart 2014 - 19:13

    Vera:

    Hey Anjaatje, geniet er maar van. Ik blijf je volgen. Boeiend!

  • 09 Maart 2014 - 20:02

    Alien:

    Hoi Anja!

    Amai dat is al een hele boterham vol paniekmomentjes!
    Hopelijk niet meer teveel van die ;)
    hihihi.
    Al een momentje tijd gevonden om het dvd'tje te bekijken? Ik ben benieuwd wat je ervan vindt ;)
    Heel grappig dat jij zelf met die taxi mocht rijden, ik vind het hilarisch! Haha!
    Ik ben al heel benieuwd naar je volgende verhalen. Heel veel succes en veel plezier!

    Dikke kusjes,
    607 (hihi)

  • 09 Maart 2014 - 20:10

    Anja Goossens:

    Allien,

    Ik heb idd u DVD'tje al gezien... Toen ik het liedje hoorde dacht ik meteen aan u optreden in de auto :D
    Echt tof gedaan, dank je wel => ik zal zeker aan jullie denken

    Warme groetjes uit Suriname

  • 09 Maart 2014 - 21:06

    Bomma Betty:

    Ik ga proberen een klein tekstje te schrijven. Blij je te horen wat je allemaal hebt beleeft bij het naar Suriname komen. Het zal een hele ervaring geweest zijn om zo alleen op de vlieger te gaan zonder dat er iemand bij jou was. Nu moest het allemaal van jezelf komen. Al bij al hebt ge al veel mogen beleven vanaf Schiphol tot in Zanderij. Bij het thuis komen heb ik onmiddellijk met tablet genomen om de vlucht te kunnen volgen. Het was heel leuk tot aan de eindstreep. Ik was content dat je goed aangekomen bent en dat alles "redelijk" is verlopen. Moest ge nu echt met de auto rijden? Hoe is de temperatuur daar? Gaat het zo wat? Is de eerste indruk van Suriname mooi? Zijn de mensen vriendelijk en waren uw collega's blij dat je aankomen bent? Allez ik hoop dat dit tekstje voor mijn eerste keer OK is. Groetjes en tot later xxxxxxx

    Bomma Betty en de rest van de companie

  • 09 Maart 2014 - 21:35

    Alien:

    Jaja, en dat van dat auto rijden had ik even fout gelezen ;p oeps !
    Ja dat liedje had ik beloofd he ;)

  • 09 Maart 2014 - 23:06

    Anja Goossens:

    Allien, Bomma Betty en de rest van de compagnie

    Ik denk dat jullie het verkeerd begrepen hebben. Hij zei "ga je rijden" omdat ik rechts wilde instappen en daar het stuur staat. Ik heb inderdaad niet gereden (ik mag ook niet rijden), want ben dan links ingestapt. Dit was even om het verschil te laten zien :)

    Groetjes vanuit Suriname

  • 10 Maart 2014 - 06:48

    De Reu Celesta :

    amai spannend dat je dit hier allemaal leest we wensen je heel veel succes
    Ronnie ,Celesta en Kimberly xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 44186

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis buiten Europa (Suriname)

Landen bezocht: